Decoratieve foto van een vrouw op school die met iemand in gesprek is

Gezonde School-adviseurs van de GGD Gemeentelijke gezondheidsdienst (Gemeentelijke gezondheidsdienst) adviseren en begeleiden scholen per locatie bij de uitvoering van de Gezonde School-aanpak. Hiervoor is vanuit het ondersteuningsaanbod Gezonde School gemiddeld 10 uur per schooljaar beschikbaar voor een schoollocatie. De Gezonde School-adviseur en de Gezonde School-coördinator bepalen samen welke begeleiding de Gezonde School-adviseur verzorgt. Zo kan de Gezonde School-adviseur helpen met de planning, je in contact brengen met deskundige partijen of je adviseren over het vergroten van draagvlak.

In de praktijk: samenwerken met de Gezonde School-adviseur

Decoratieve foto van een leerling met bokshandschoenen. Hij slaat tegen een kussen aan. De foto is genomen in een gymzaal van het Picasso Lyceum.

“De Gezonde School-adviseur weet precies wat haalbaar is binnen een jaar”, vertelt Jesse Doorduijn, Gezonde School-coördinator bij het Picasso Lyceum in Zoetermeer. Lees verder over wat Jesse aan de Gezonde School-adviseur heeft: Gezonde School-aanpak bleek vliegwiel.

Gezonde School-adviseur Fatima Debjani vertelt hoe zij scholen helpt met het creëren van draagvlak. Bekijk Werken aan draagvlak.