Nomineer nu je gemeente voor de Gouden Wortel 2024! Schooltuinen bestaan al meer dan 100 jaar. Veel gemeenten stimuleren daarom het schooltuinieren.
Veel interesse bij scholen in stimuleringsbijdrage voor gezonde en duurzame voeding Scholen hebben veel belangstelling voor de stimuleringsbijdrage Lekker naar buiten! van het programma Jong Leren Eten. Dat de bijdrage helpt, blijkt uit een evaluatie uitgevoerd door het RIVM.
Nieuw schooljaar, nieuwe Schoolkantine Schaal Ook dit jaar kunnen scholen weer een zilveren, gouden of ideale Schoolkantine Schaal aanvragen.
Week Tegen Pesten: 25 t/m 29 september Van 25 tot en met 29 september doen meer dan 1000 scholen mee aan de jaarlijkse Week Tegen Pesten.
Aanmelden Smokefree Challenge 2023: niet roken, niet vapen en geen snus Op 1 november 2023 gaat de Smokefree Challenge van start, een wedstrijd voor klassen 1 en 2 van het voortgezet onderwijs.
Themacertificaten verlengen eenvoudiger en criteria geüpdatet Het verlengen van een themacertificaat bij Gezonde School is nu een stuk eenvoudiger. En de vragenlijsten voor het aanvragen van een themacertificaat zijn geüpdatet.
Activiteitenmarkt Welbevinden 11 oktober: meld je aan! Wil je in het primair onderwijs, speciaal onderwijs, voortgezet onderwijs of mbo werken aan welbevinden? Meld je aan voor de online activiteitenmarkt Welbevinden op 11 oktober.
Doet jouw school ook mee aan de Verspillingsvrije Week 2023? Wist je dat we in Nederland een kwart van al ons eten nooit eten? Al dat eten wordt verbouwd, verwerkt, vervoerd, gekoeld en warm gemaakt. We stoppen er veel energie in.
Samen op weg naar alle schoolpleinen gezond en groen in 2030 Alle basisscholen in Nederland in 2030 een groen en gezond schoolplein. Dat is de missie van IVN Natuureducatie. Gezonde School steunt het streven om samen met de scholen in één schoolgeneratie te zorgen voor een transitie naar een speels en natuurrijk schoolplein bij íedere school.
Nieuwe jongerencampagne over mentale gezondheid: ‘Hey, het is oké’ Vandaag is de aftrap van de nieuwe jongerencampagne ‘Hey, het is oké’. De campagne is bedoeld om jongeren te stimuleren erover te praten als ze zich bijvoorbeeld somber of gestrest voelen.