Decoratieve foto van twee leerlingen op het schoolplein. Ze luisteren samen naar muziek en lachen naar iemand buiten beeld.

Wil jij dit schooljaar werken aan het welbevinden van leerlingen of studenten? Meld je dan aan voor de Online Activiteitenmarkt Welbevinden, op woensdagmiddag 11 oktober. Je maakt dan kennis met verschillende Gezonde School-activiteiten voor welbevinden in het primair onderwijs, speciaal onderwijs, voortgezet onderwijs en mbo middelbaar beroepsonderwijs (middelbaar beroepsonderwijs). Aanmelden kan tot 9 oktober.

Meld je aan voor de activiteitenmarkt Welbevinden

Waarom werken aan welbevinden?

Kinderen en jongeren ontwikkelen zich het beste als het goed met ze gaat. Als ze lekker in hun vel zitten en zichzelf kunnen zijn, en gezond en veilig opgroeien in een kansrijke omgeving. Kortom: als zij een hoge mate van welbevinden ervaren. Het is dus cruciaal dat school een veilige omgeving is, waar een gezonde leefstijl bevorderd wordt. Aandacht voor welbevinden is onderdeel van een gezonde leefstijl.

Gezonde School-activiteiten voor welbevinden

Ook dit schooljaar gaan weer veel scholen aan de slag met Gezonde School om gezond gedrag te stimuleren onder leerlingen en studenten. Daarbij zijn Gezonde School-activiteiten onmisbaar. Hiermee leren leerlingen en studenten kennis en vaardigheden aan voor een gezonde leefstijl. Ze leren bijvoorbeeld omgaan met gevoelens, samenwerken, en conflicten oplossen. Ook zijn er activiteiten met een bepaalde focus, zoals pestgedrag voorkomen en tegengaan of leerlingen in een scheidingssituatie ondersteunen. Veel Gezonde School-activiteiten hebben een doorlopende lijn, met lesmateriaal voor meerdere leerjaren.

Voor wie is de activiteitenmarkt?

De activiteitenmarkt is bedoeld voor (onderwijs)professionals en Gezonde School-adviseurs die met de Gezonde School-aanpak werken aan welbevinden in het primair onderwijs, speciaal onderwijs, voortgezet onderwijs of mbo of hiermee willen beginnen.

Over het event

De Online Activiteitenmarkt Welbevinden wordt georganiseerd door Gezonde School en kennispartners Trimbos en Pharos. Tijdens de activiteitenmarkt kom je meer te weten over de werkwijze en meerwaarde van interventies. Interventie-eigenaren presenteren diverse activiteiten en geven je meer inzicht in welke past bij jouw school. Daarnaast krijg je advies van een ervaren Gezonde School adviseur. En uiteraard is er ruimte om vragen te stellen. Omdat we graag scholen op maat informeren splitsen we de deelnemers en interventie-eigenaren op in een po primair onderwijs (primair onderwijs)/so-groep en een vo voortgezet onderwijs (voortgezet onderwijs)/mbo-groep.

We kijken uit naar een inspirerende middag, ben jij erbij?

Wanneer: woensdagmiddag 11 oktober van 13:30 – 15:30 uur, online
Waar: Online, je ontvangt de deelnamelink voor aanvang van het event
Aanmelden kan tot 9 oktober

Meld je aan voor de activiteitenmarkt Welbevinden

Heb je vragen over de activiteitenmarkt? Mail je vraag naar info@gezondeschool.nl. Vermeld in het onderwerp ‘Activiteitenmarkt Welbevinden’.