Sta Sterk op School nu nog aantrekkelijker voor leerlingen Door nieuwe animaties en een werkboek met duidelijke pictogrammen speelt de training van Sta Sterk op School nu nog meer in op het kind van nu.
Goed geluid is geen hard geluid Het aantal jongeren met oorsuizen stijgt. Daarom willen we hier de aandacht op vestigen, een oorsuis is blijvend en kan niet hersteld worden.
Gezocht: scholen die gratis onderzoek willen naar middelengebruik De Universiteit Maastricht werkt in samenwerking met het RIVM en onderzoeksinstituut IVO aan wetenschappelijk onderzoek naar middelengebruik en ander risicogedrag onder middelbare scholieren.
Evaluatie van de Gezonde School-aanpak gehonoreerd door ZonMw Bevordert de Gezonde School-aanpak daadwerkelijk de gezondheid van leerlingen in het basis-, voortgezet- en middelbaar beroepsonderwijs?
Hoe ervaren scholen het ondersteuningsaanbod? In het schooljaar 2017-2018 hebben 624 scholen gebruikgemaakt van het ondersteuningsaanbod Gezonde School. Het ondersteuningsaanbod helpt scholen om een Gezonde School te worden of te blijven.
Start Groene Voetstappen-actie: samen werken aan een beter klimaat! Bijna is het zover! Op maandag 2 oktober start de Groene Voetstappen-week. Aan deze landelijke bewustwordingsactie voor een beter klimaat doen elk jaar tienduizenden kinderen mee.
Hoe betrek je álle ouders van leerlingen bij een gezonde leefstijl? Scholen en ouders worden steeds vaker als partners bij gezonde leefstijlthema’s gezien.
Disney en Schooljudo starten samenwerking Schooljudo is één van de Gezonde School-activiteiten op het gebied van Bewegen en sport.
Ontvang het gratis online vuurwerk-lespakket en win een schoolreisje! Fysieke veiligheid is een van de thema's van Gezonde School. Brandveiligheid is hier een onderdeel van. Bereid uw klas voor op 2018, ga aan de slag met vuurwerkveiligheid!
Inschrijving geopend voor basistraining Gezonde School-coördinatoren Scholen die dit schooljaar gebruik maken van het Ondersteuningsaanbod Gezonde School kunnen zich inschrijven voor de basistraining.