Bijna is het zover! Op maandag 2 oktober start de Groene Voetstappen-week. Aan deze landelijke bewustwordingsactie voor een beter klimaat doen elk jaar tienduizenden kinderen mee.

Gedurende één schoolweek (van 2 tot en met 8 oktober 2017, maar een andere week kan ook) komen de kinderen lopend, met de fiets, steppend, skatend of met het openbaar vervoer naar school en verdienen daarmee Groene Voetstapstickers. Tijdens de actieweek besteden de leerkrachten aandacht aan onderwerpen als klimaatverandering, duurzame mobiliteit, energie en verkeersveiligheid met behulp van het aangeboden lesmateriaal. Bovendien kunnen er Gouden Voetstappen verdiend worden door iets extra's te doen voor het milieu.

Elke school mag vier leerlingen afvaardigen naar de landelijke Kinderklimaattop die medio maart 2018 zal plaatsvinden. De groene tips worden hier gepresenteerd aan het ministerie. Het aantal Groene Voetstappen van alle scholen in Europa wordt hier ook bekendgemaakt.

Kijk voor meer informatie, het aanmeldformulier en lesmateriaal op https://groenevoetstappen.nl.