Schooljudo is één van de Gezonde School-activiteiten op het gebied van Bewegen en sport. Om met het vernieuwde Schooljudo-programma nóg meer in de belevingswereld van basisschoolkinderen te kruipen, start Schooljudo een intensieve samenwerking met The Walt Disney Company Netherlands. Vanaf oktober worden de kinderen uitgedaagd om in de jungle van Tarzan of Mowgli te werken aan Skills for Life met judo als middel.

De start van de samenwerking is gelieerd aan de lancering van het nieuwe Schooljudo lespakket. Vanaf eind september kunnen scholen kiezen voor een doorlopende leerlijn voor meerdere jaren. Ieder jaar staat daarin één van de zes waarden centraal; Vertrouwen, Samenwerken, Respect, Beheersing, Weerbaarheid en Discipline. In jaar één wordt gestart met vertrouwen. Aan de hand van de avonturen van Disney’s Tarzan en Mowgli in de Jungle (onder- en middenbouw) en Disney’s The Jungle Book (bovenbouw) leren kinderen de betekenis van de Schooljudo-waarde ‘vertrouwen’. Lees meer over de Gezonde School-activiteit Schooljudo.