1.200 scholen succesvol aan de slag met de Gezonde Schoolkantine Een Gezonde Schoolkantine past bij een Gezonde School. Het Voedingscentrum helpt scholen met het gezonder en duurzamer maken van hun kantine.
Gehoorschade is onomkeerbaar: tips om nu aandacht te schenken aan gehoor Op 3 maart was het de internationale dag van het gehoor. Een goed moment om aandacht te vragen voor het belang van gezond gehoor, want gehoorschade is onomkeerbaar. VeiligheidNL heeft daarom handige acties op een rij gezet om als school aan de slag te gaan.
Relationele en seksuele vorming in primair onderwijs vraagt om gerichte aandacht In de Week van Lentekriebels, van 4 tot en met 8 maart, leren leerlingen dit jaar over weerbaarheid online.
Nieuwe ronde stimuleringsregelingen voor een gezonde leefstijl van start Van 4 maart tot en met 15 april 2024 kunnen scholen in het primair, gespecialiseerd en voortgezet onderwijs en mbo verschillende stimuleringsregelingen aanvragen bij Gezonde School.
Subsidie schoolmaaltijden kans voor gezonde en duurzame maaltijden Scholen met leerlingen uit kwetsbare wijken kunnen nu subsidie aanvragen voor het aanbieden van gratis schoolmaaltijden.
Inspiratie opdoen tijdens Dag van de Gezonde Schoolkantine Op 16 maart is het de Dag van de Gezonde Schoolkantine. Werk je in het primair onderwijs, speciaal onderwijs of mbo? Dan kun je die dag inspiratie volop opdoen!
Inschrijving Nationaal Schoolontbijt geopend! Alle bassischolen in Nederland kunnen zich weer inschrijven voor het Nationaal Schoolontbijt. Dit jaar vindt de zestiende editie van dit educatieve ontbijtevenement plaats.
Website Gezondeschool.nl wederom drempelvrij verklaard! De website Gezondeschool.nl heeft opnieuw het Waarmerk drempelvrij behaald.
16 april: Week van de Teek We gaan steeds meer naar buiten nu de lente is begonnen. Houd daarom voor uw leerlingen én uzelf rekening met het tekenseizoen. Op 16 april start de jaarlijkse Week van de Teek.
Doet uw school mee met de Koningsspelen op 20 april? Op vrijdag 20 april vinden de Koningsspelen plaats.