Vernieuwd beleidsadvies 'Gamen en sociale media op school' Worstelt uw school met het gamegedrag of sociale mediagebruik van leerlingen? Bekijk het recent ontwikkelde beleidsadvies '‘Gamen en sociale media op school’ van het Trimbos-instituut.
Grote meerderheid basisscholen geeft les over relaties en seksualiteit Uit onderzoek van Rutgers, kenniscentrum seksualiteit, blijkt dat 87% van de basisscholen structureel lessen geeft over relaties en seksualiteit. Wel moeten de lessen inhoudelijk beter.
Kwaliteiten-stickerspel voor Week Tegen Pesten Voor de Week Tegen Pesten is dit schooljaar een gratis spel beschikbaar van Meidenvenijn is niet fijn!
Lesmateriaal Vreedzame School herzien Het lesmateriaal van De Vreedzame School is herzien. Door de herziening sluit het lesmateriaal aan bij de voorgenomen Wet Verduidelijking Burgerschapsopdracht en de ontwikkelingen binnen Curriculum.nu.
Smokefree Challenge 2 november weer van start! Op 2 november 2020 gaat de Smokefree Challenge van start. Scholen kunnen zich tot 1 oktober aanmelden voor deze wedstrijd.
Week van de motoriek: 5 t/m 9 oktober Het nut en belang van Breed Motorische Ontwikkeling (BMO)? Daar hoort u alles over tijdens de Week van de motoriek ‘van jongs af aan vaardig in bewegen’.
Oproep aan alle scholen: breng de school in kaart Wat doet uw school rond gezondheid en welzijn van leerlingen? Breng uw school in kaart en help Gezonde School!
Gratis KiVa-lesbrief - Week Tegen Pesten Gezonde School-activiteit KiVa biedt basisscholen een gratis lesbrief voor de Week Tegen Pesten.
Nieuw: Factsheet seksuele en relationele vorming in het onderwijs Het RIVM heeft ervaringen en behoeften van scholen geïnventariseerd op het gebied van seksuele en relationele vorming. Er is informatie verzameld via focusgroepen en interviews bij diverse schooltypen.
Nieuwe foto’s op Gezondeschool.nl De website van Gezonde School is opgefrist met nieuwe foto’s. De beelden laten alle thema’s van Gezonde School zien en sluiten goed aan bij de missie van het programma: ‘Een gezonde leefstijl in het DNA van elke school’.