Week van de Motoriek 2023: aanmelden mogelijk Ook dit jaar organiseert het Kenniscentrum Sport & Bewegen de Week van de Motoriek: van 6 tot en met 9 november.
Inschrijving Nationaal Schoolontbijt geopend! Het Nationale Schoolontbijt komt er weer aan! Meld je aan voor de feestelijke ontbijtweek. De inschrijving sluit op 15 september.
Schrijf je in en ontvang 20 weken lang gratis schoolfruit! Van 4 t/m 15 september kunnen alle basisscholen en scholen voor speciaal (voorgezet) onderwijs zich inschrijven voor EU-Schoolfruit 2023-2024.
Gezocht: Scholen die willen meedenken over Gezonde School (met vergoeding) Hoe kunnen we scholen nog beter ondersteunen om te werken aan Gezonde School? Om deze vraag te beantwoorden gaat Gezonde School graag online in gesprek met u.
Inschrijven stimuleringsbijdrage Jong Leren Eten Tussen 1 en 30 september kunnen alle scholen in het po, so, vo en mbo zich inschrijven voor de stimuleringsbijdrage Jong Leren Eten.
Nieuw: inspirerende verhalen over gezonde leefstijl op school Hoe gaat dat in de praktijk, werken aan een gezonde leefstijl op school? Leraren, directeurs, ib'ers en ouders delen hun ervaringen.
Bijeenkomsten Welbevinden op school Op 12 oktober en 25 november organiseren Pharos en Kenniscentrum Trimbos een digitale bijeenkomst Welbevinden op School voor Gezonde School-adviseurs en collega’s uit het Pedagogisch Domein (bijvoorbeeld IB’ers, zorgcoördinatoren en leerkrachten).
Tweede editie inspiratiemagazine Gezonde Relaties & Seksualiteit Beluister de podcastserie, ontvang tips en lees mooie verhalen over samenwerking op het thema Relaties en seksualiteit in het inspiratiemagazine.
Gezocht: docenten die mee willen denken over voedseleducatie Bent u docent op een middelbare school en geeft u les over voeding? Dan gaat het Voedingscentrum graag met u in gesprek over hoe u voedseleducatie een plek geeft op school.
NPO, welbevinden en interventies: Gezonde School helpt je op weg Hoe kun je het budget vanuit het Nationaal Programma Onderwijs inzetten om het welbevinden van leerlingen en studenten structureel te versterken?