Bij vragen of problemen over alcohol, roken, drugs en gamen weten ouders niet altijd waar ze terecht kunnen op school. Dit blijkt uit een onderzoek onder het Landelijk Ouderpanel van Stichting Opvoeden.nl en Ouders & Onderwijs, in samenwerking met het Trimbos-instituut.

In het panel vertellen ouders ook aan welke informatie, tips en hulpmiddelen zij behoefte hebben en hoe zij kijken naar de rol van de school over dit onderwerp. Van de school wordt verwacht dat zij voorlichting geeft, duidelijke schoolregels hanteert en problemen signaleert.

Handige links

• De website van het Landelijk Ouderpanel;
  • Bent u onderwijsprofessional? Meld u aan voor het panel Gezonde School en praat mee over thema's van Gezonde School. De eerstvolgende vragenlijst volgt in september;
  • Kijk ook eens op de themapagina's Werken aan Roken, alcohol en drugs (po, vo, mbo).