Week van de Motoriek 2023: aanmelden mogelijk Ook dit jaar organiseert het Kenniscentrum Sport & Bewegen de Week van de Motoriek: van 6 tot en met 9 november.
Inschrijving Nationaal Schoolontbijt geopend! Het Nationale Schoolontbijt komt er weer aan! Meld je aan voor de feestelijke ontbijtweek. De inschrijving sluit op 15 september.
Schrijf je in en ontvang 20 weken lang gratis schoolfruit! Van 4 t/m 15 september kunnen alle basisscholen en scholen voor speciaal (voorgezet) onderwijs zich inschrijven voor EU-Schoolfruit 2023-2024.
Nieuw gezondheidsthema voor speciaal onderwijs: Hygiëne Gezonde School biedt sinds kort informatie over en tips voor hygiëne in het speciaal onderwijs.
Genomineerden verkiezing Sportiefste school van Nederland 2022 bekend De genomineerde scholen voor de verkiezing ‘Sportiefste Basisschool/SO-school van Nederland 2022’ zijn bekend.
Nieuwe animatie: De Gezonde School-aanpak; zo werkt het! Effectief en duurzaam werken aan een gezonde leefstijl? Dat kan met de Gezonde School-aanpak! Moeilijk of tijdrovend? Helemaal niet! Bekijk de nieuwe animatie om te zien welke stappen uw school kunt nemen! #po #so #vo #mbo
Werken aan Relaties en seksualiteit op Paarse Vrijdag Op 10 december - Paarse Vrijdag – besteden veel scholen aandacht aan seksuele- en genderdiversiteit. Ook de rest van het jaar werken scholen aan het thema Relaties en seksualiteit. Lees inspirerende verhalen uit de praktijk.
Tweede editie inspiratiemagazine Gezonde Relaties & Seksualiteit Beluister de podcastserie, ontvang tips en lees mooie verhalen over samenwerking op het thema Relaties en seksualiteit in het inspiratiemagazine.
Gezocht: docenten die mee willen denken over voedseleducatie Bent u docent op een middelbare school en geeft u les over voeding? Dan gaat het Voedingscentrum graag met u in gesprek over hoe u voedseleducatie een plek geeft op school.
NPO, welbevinden en interventies: Gezonde School helpt je op weg Hoe kun je het budget vanuit het Nationaal Programma Onderwijs inzetten om het welbevinden van leerlingen en studenten structureel te versterken?