Van 16 tot en met 23 november vindt de Week van de Mediawijsheid plaats. Het thema is: 'Heb jij het onder de duim?' Met de opmars van de smartphone is onze duim een machtig instrument geworden. Scrollen, klikken of swipen: je duim regelt het allemaal. Het is daarmee belangrijk om een bepaalde mate van mediawijsheid in de vingers te hebben.
Tijdens de Week van de Mediawijsheid wordt onderzocht waaraan je moet voldoen om jezelf ‘mediawijs’ te noemen. Scholen (po primair onderwijs (primair onderwijs) en vo voortgezet onderwijs (voortgezet onderwijs)) kunnen op verschillende manieren meedoen met de Week van de Mediawijsheid en met mediawijsheid aan de slag gaan in de klas. Lees meer

Mediawijsheid is één van de thema’s die binnen Gezonde School centraal staat. Zowel binnen op het op povo als mbo. Werkt uw school al aan dit thema?