Afbeelding van de WoWijs-app, met een voorbeeld van het menu, spellen voor buiten en recepten

Werken aan een gezonde leefstijl, maar dan op afstand. Door de coronapandemie waren en zijn er soms creatieve oplossingen voor nodig. De WoWijs-app is daar een van: hiermee kunnen leerlingen met overgewicht online worden begeleid naar een gezonde leefstijl.

De WoWijs-app biedt leerlingen online begeleiding, met onder andere challenges, leuke beweegactiviteiten, lekkere en gezonde recepten en mentale steun in moeilijke tijden. Het is bedoeld voor leerlingen tussen de 6 en 14 jaar die overgewicht hebben. De app komt voort uit het programma WoWijs, ook wel bekend onder de naam WIJS. Dit is een erkende Gezonde School-activiteit waarmee basisscholen kunnen werken aan een gezonde leefstijl van leerlingen op de thema's Voeding en Bewegen en sport.

De WoWijs-applicatie is gratis beschikbaar via WoWijs.nl.