Ouders zien het aanleren van gezonde leefstijl als gedeelde verantwoordelijkheid en willen graag samen met de school werken aan een gezonde leefstijl. Dat is een van de conclusies uit een peiling van Ouders & Onderwijs (december 2016) onder 99 ouders over het onderwerp ‘ouders en gezondheid op school’. Verder komt uit de peiling naar voren dat ouders meer aandacht voor gezonde leefstijl op school willen. Niet alle ouders hebben nu een goed beeld van wat de school al doet aan gezonde leefstijl. Zolang het maar niet ten koste gaat van taal en rekenen. Ouders willen ook meer afspraken over gezond eten en drinken op school en een gezonder aanbod van eten en drinken bij schoolactiviteiten en in schoolkantines.