Decoratieve afbeelding van twee leerlingen in gesprek die naast elkaar lopen

Wist u dat 42,7% van alle jongeren te kort slaapt? En als ze slapen is de kwaliteit daarvan vaak slecht. Dat kan ten koste gaan van een goede hersenontwikkeling en leerprestaties. Piekeren, laat slapen door huiswerk en mediagebruik zijn de belangrijkste oorzaken. Daarom lanceert Gezonde School een nieuw thema: Slaap.

Waar gaat Slaap over?

Het thema biedt informatie over de voordelen van werken aan een goede nachtrust. Denk bijvoorbeeld aan de concentratie en het geheugen van leerlingen. En u krijgt er tips: hoe kunt u op school leerlingen helpen om beter te slapen? Benieuwd? Ga naar het thema Slaap.

Slaap in het po primair onderwijs (primair onderwijs), vo voortgezet onderwijs (voortgezet onderwijs), so en mbo middelbaar beroepsonderwijs (middelbaar beroepsonderwijs)

Het thema Slaap is nu alleen beschikbaar voor het voortgezet onderwijs. Hiervoor heeft Gezonde School samengewerkt met de Hersenstichting. Voor het po, sospeciaal onderwijs en mbo is het thema nog in ontwikkeling.

Wilt u op de hoogte blijven van het thema Slaap of ander nieuws van Gezonde School? Meld u aan voor de nieuwsbrief.