Ingezonden door: Praktijkschool De Sprong - Terneuzen

Naast reguliere ouderavonden zetten wij ons in om verbinding te zoeken met ouders. Hiervoor houden wij tegen de kerstdagen een workshop van verschillende vakgebieden waarbij leerlingen centraal staan en samen met ouders aan de slag gaan.

Waarom werkt deze Gouden Tip?

Deze tip kun je variabel inzetten afhankelijk van het type onderwijs. Ouders zijn enthousiast en maken mee wat de leerlingen leren op school in een gezellige sfeer.

Wat merk je aan leerlingen/studenten?

De leerlingen zijn extra betrokken en zijn eigenaar van de inhoud van de workshops. Ze zetten zich maximaal in en doen allemaal fanatiek mee.

Zo gaat mijn school verder met deze Gouden Tip

Het is de bedoeling dat we de workshops verder uitbreiden door bijvoorbeeld het inzetten van deskundigen zoals diëtisten, de GGD Gemeentelijke gezondheidsdienst (Gemeentelijke gezondheidsdienst) of andere professionals.

Dit is ons advies aan andere scholen

Ga samen met de leerlingen aan de slag, werk het uit en geniet samen van de mooie momenten!