‘Voor je het weet zijn ze groOt’ is een bijeenkomst voor ouders over opvoeding, gezond eten en bewegen. Via inter­actief theater krijgen ouders informatie over hun rol bij ontbijten, snoepen en snacken, gamen en buitenspelen. De bijeenkomst heeft een positieve insteek. De acteurs beelden herkenbare situaties uit. Vervolgens zoeken ze samen met ouders naar oplossingen.

tabel Voor je het weet zijn ze groot

Kenmerk

Omschrijving

Eigenaar GGD Gemeentelijke gezondheidsdienst (Gemeentelijke gezondheidsdienst) Amsterdam
Aan de slag
Naam E-mailadres Telefoonnummer
Joka Dusseldorf (Voedingscentrum) professionals@voedingscentrum.nl 070 306 8888
Doel

Na afloop weten ouders beter hoe ze hun kinderen een gezond voedings-en beweegpatroon kunnen aanleren en zijn ze gemotiveerd om hiermee aan de slag te gaan.

Groep
  • Groep 1
  • Groep 2
  • Groep 3
  • Groep 4
  • Groep 5
  • Groep 6
  • Groep 7
  • Groep 8
Materiaal
  • Lesmateriaal
  • Communicatiemateriaal
  • Handleiding

Interactief theater met interactieve groepsbesprekingen. Bij de werving kan gebruik worden gemaakt van posters, flyers, uitnodigingskaarten en een filmpje. De ouders krijgen na afloop een brochure met fotostrip mee met daarin een samenvatting van alle boodschappen uit de voorstelling. Voor de organisatoren, gespreksleider en school is een handleiding beschikbaar. Daarnaast is een trainingsfilmpje en sheets beschikbaar voor de gespreksleider.

• Voeding
  • Sport en beweging
Ouderbetrokkenheid Ja
  • Ouderavond
Wanneer uit te voeren?
  • Tijdens de les
Activiteit is zelfstandig door een school uit te voeren Nee

'Voor je het weet zijn ze groOt' wordt gegeven door een getrainde theatergroep en een gespreksleider. Voor het vinden van een gespreksleider, zie de handleiding voor organisatoren.

Door wie uit te voeren op school?
  • Anders
  • De taak voor de school betreft de organisatie van de bijeenkomst en de werving van de ouders.

Tijdsbesteding Minder dan 10 uur

De bijeenkomst duurt 60-70 minuten. Aan de organisatie is de school totaal 5-8 uur kwijt.

Waar is ondersteuning is beschikbaar?
  • Voedingscentrum
Indicatie vaste kosten Meer dan €500

De kosten voor de theatergroep bedragen €625 (excl. BTW Belasting op de toegevoegde waarde (Belasting op de toegevoegde waarde) en reiskosten, gebaseerd op prijsstelling 2016). De kosten voor de gesprekleider zijn afhankelijk van de gemeentelijke mogelijkheden.

Beoordeling Goed onderbouwd