‘Als een filmpje veel views heeft, heeft dat wel impact op hoe vrolijk ik me voel. Ik blijf dan kijken hoeveel views of likes ik krijg. Dan blijf ik er mee bezig.’ Aan het woord is een van de studenten van het Mediacollege Amsterdam. In deze aflevering over beeldschermgebruik gaat podcastmaker Maarten Dallinga op bezoek bij deze school. Ook legt hij experts vragen voor: Hoeveel schermtijd per dag is gezond? Hoe ga je hierover in gesprek met studenten?
Podcast 3: Schermgebruik
Hoeveel schermtijd per dag is gezond? Hoe ga je hierover in gesprek met studenten? Je hoort het in de aflevering 3 van 'Gezonde School, de podcast'.
Beluister de podcast
Geïnspireerd?
Ben je geïnspireerd? Lees dan ook deze artikelen:
Online les, toch weg van het scherm
Online les geven en ervoor zorgen dat studenten niet de hele dag achter hun scherm zitten? “Breng ze in beweging door out of the box te denken. Dat kan echt bij elk vak”, zegt Leonoor Ruigrok, docent bij het Mediacollege Amsterdam. Lees het artikel
Mediawijsheid nu extra belangrijk
Online les geven en ervoor zorgen dat studenten niet de hele dag achter hun scherm zitten? “Breng ze in beweging door out of the box te denken. Dat kan echt bij elk vak”, zegt Leonoor Ruigrok, docent bij het Mediacollege Amsterdam. Lees het artikel
Of ga direct aan de slag met mediawijsheid met de Gezonde School-aanpak.