Ingezonden door: Basisschool De Wereldster - Meerssen

Ga bij voedingseducatieprojecten uit van een positieve, vrolijke sfeer en maak er een feest van. Gebruik veel praktijkvoorbeelden om je leerlingen enthousiast te maken en je boodschap te laten beklijven.

Waarom werkt deze Gouden Tip?

Omdat voeding iets heel persoonlijks is voor mensen, kunnen ouders zich aangevallen voelen als school aan de slag gaat met voedingseducatie. Door uit te gaan van een positieve sfeer en weg te blijven bij het belerende vingertje, krijg je ouders mee.

Wat merk je aan leerlingen/studenten?

Dat de leerlingen heel enthousiast zijn, de boodschap van gezonde voeding mee naar huis nemen en er zo een positieve olievlek ontstaat.

Zo gaat mijn school verder met deze Gouden Tip

We gebruiken deze tip zelf al meerdere jaren en we gaan hiermee door, omdat hij zich in de praktijk bewezen heeft.

Dit is ons advies aan andere scholen

Ga uit van een positieve sfeer, blijf weg bij het belerende vingertje , geef goede suggesties en stimuleer gezond gedrag