Ingezonden door: Kardinaal de Jong - Alkmaar

Creëer een omgeving waarbij alle partners met elkaar samenwerken waarbij de school een spin in het web is. 'Haal buiten naar binnen en breng binnen naar buiten'. Op deze manier creëer je een omgeving waarbij er samen gewerkt wordt aan een gezonde omgeving.

Waarom werkt deze gouden tip?

Als school focus je niet alleen op het leren maar ook op de randvoorwaarden die het leren voor de kinderen optimaal maken. Haal cultuurdocenten in de school om te werken aan het welbevinden van kinderen of organiseer tijdens het thema Smakelijk Eten een gezonde winkelsafari bij de lokale supermarkt.

Wat merk je aan leerlingen/studenten?

Kinderen ervaren dat niet alleen op school maar overal gewerkt wordt aan een gezonde leefstijl. Dit maakt dat een gezonde leefstijl geen uitzondering meer is maar de standaard wordt.

Zo gaat mijn school verder met deze tip

Volgend schooljaar zetten wij nog verder in op het versterken van de contacten met partners in de wijk waarbij verbindingen maken centraal staat.

Dit is ons advies aan andere scholen

‘Haal buiten naar binnen en breng binnen naar buiten’, zoek de samenwerking met elkaar en maak (inhoudelijk) een verbinding.