Ingezonden door: Basisschool De Schatgraver

Als school hebben we door middel van de beweeg- en eetmanifestatie Gezond Eten, de familie met hun kinderen laten lunchen. Ze startten met gezamenlijk bewegen op de speelplaats en daarna werd bewogen en aten ze rond 13:00 uur de gezonde lunch. Deze lunch wordt 4 keer per week op school aan de kinderen aangeboden.

Waarom werkt deze Gouden Tip?

De familie wordt zich bewust van waar de gezonde basisschool van de toekomst dagelijks mee bezig is. Er waren 100 ouders aanwezig met betrekking tot de onderbouw (kleuters).

Wat merk je aan leerlingen/studenten?

Leerlingen kunnen heel goed verwoorden waarom wij meer bewegen en gezond eten op school. En gezond eten betekent volgens ons eten volgens De schijf van 5 van het Voedingscentrum.

​Zo gaat mijn school verder met deze Gouden Tip

We proberen de Gouden Tip verder uit te werken voor volgend jaar en ook naar andere scholen die dat willen uit rollen. Een school gaat dit voorbeeld al volgen: De Wereldwijs in Landgraaf.

Dit is ons advies aan andere scholen

Kijk of dit concept past bij jouw visie op onderwijs en neem bouwstenen over die passen.