Logo van het congres Gezonde School op 31 maart 2021 met het thema Next.

Werken aan een gezonde leefstijl op school. Hoe doe je dat, ook in deze tijd? De uitdaging is om mee te bewegen met veranderende omstandigheden. Laat je inspireren tijdens ons online congres Gezonde School NEXT op woensdagmiddag 31 maart (12.30-17.00 uur). Met elkaar zetten we een volgende stap!

Het congres is voor iedereen die in, op of rond school werkt aan een gezonde leefstijl voor leerlingen, studenten en medewerkers. Doe je ook mee? Je kunt je nu aanmelden.

Programma

Het congresprogramma bestaat uit een plenair programma en drie workshoprondes. De lijst met workshops groeit gestaag. We zijn druk bezig met het indelen van de workshops. Zodra het programma definitief is, informeren we je en kun je jouw workshopkeuzes doorgeven.

Plenair programma

Het plenaire programma bestaat uit een talkshow met interessante gasten die aan tafel schuiven bij gastheer Maarten Bouwhuis.

In totaal zijn er drie delen waarin telkens een ander onderwerp onderdeel centraal staat. We trappen het programma af met ‘Gezonde School en corona’. Hier gaan we in op de impact van de coronapandemie voor het onderwijs. De aandacht voor een gezonde leefstijl is groter dan ooit. Maar lukt het scholen in deze tijd nog wel om te werken aan een gezonde leefstijl?
In ‘Gezonde School NEXT’ blikken we vooruit op de toekomst. Welke trends en ontwikkelingen zijn er als het gaat om een gezonde leefstijl op school? En hoe speelt Gezonde School hierop in?
Bij het onderdeel ‘Gezonde School: samen aan zet’ bespreken we hoe samenwerking tot de beste resultaten leidt.

Als rode draad door het programma vertellen scholen over hun ervaringen en zorgen we voor de nodige afleiding met een glimlach!

Informatiemarkt

Tijdens het congres heb je als deelnemer de mogelijkheid om de online informatiemarkt te bezoeken. Op deze markt vind je verschillende Gezonde School-activiteiten en inspiratie, download je informatiematerialen en kun je vragen stellen.

Onze gastheer

Gastheer en gespreksleider voor de middag is Maarten Bouwhuis. Maarten is wekelijks te horen bij BNR Nieuwsradio en veelgevraagd presentator, debatleider en dagvoorzitter. Zijn stijl is bevlogen, inhoudelijk, scherp en met humor op het juiste moment. Als vader van schoolgaande kinderen is hij inmiddels ook ervaringsdeskundige als het gaat om thuis lesgeven in coronatijd!