Landelijke Gezondheidsmonitor Jeugd in september van start Alle GGD’en starten in september met de uitvraag van de Gezondheidsmonitor Jeugd. Dit is een vragenlijstonderzoek naar de gezondheid, het welzijn en de leefstijl van middelbare scholieren.
Grote belangstelling voor Ondersteuningsaanbod Gezonde School De belangstelling voor het Ondersteuningsaanbod schooljaar 2019-2020 was ook dit jaar weer zeer groot. Maar liefst 1206 scholen hebben zich aangemeld.
Conferentie Uitgerekend nu?!; (preventie) onbedoelde (tiener)zwangerschappen Op 23 september gaat staatssecretaris Paul Blokhuis (VWS) tijdens de conferentie 'Uitgerekend nu?!; (preventie) onbedoelde (tiener)zwangerschappen' met het publiek in gesprek over het Zevenpu
Gezondeschool.nl goed gewaardeerd Onlangs heeft het programma Gezonde School een uitgebreid gebruikersonderzoek naar de website uitgevoerd.
Ontwikkeling en stimulering Gezonde School-beleid geslaagd De onderwijsagenda Sport, Bewegen en een Gezonde Leefstijl (SBGL), is erin geslaagd om scholen te stimuleren en ondersteunen bij de ontwikkeling van een Gezonde School-beleid.
Opschoonactie vignetaanvragen GGD GHOR Nederland, beheerder van het vignet Gezonde School, is bezig met een opschoonactie in het aanvraagsysteem.
Week van de Lentekriebels leert kinderen kiezen en nee zeggen Vorige week vond de Week van de Lentekriebels plaats. Tijdens deze week kregen kinderen van groep 1 t/m 8 van deelnemende scholen elke dag les over weerbaarheid, relaties en seksualiteit.
Gratis online lespakket over voeding Het online lespakket ‘Weet wat je eet’ van het Voedingscentrum is nu gratis beschikbaar. ‘Weet wat je eet’ is een compleet lespakket over voeding voor vmbo, havo, vwo en mbo.
Opening Gezond Schoolplein van Koningin Julianaschool in De Lier Op 22 maart wordt het nieuwe Gezonde Schoolplein van basisschool Koningin Julianaschool in De Lier officieel geopend.
Bewegen bevordert aandacht in de klas Kinderen hebben in de klas verbeterde aandacht wanneer zij verspreid over de schooldag twee beweegactiviteiten in de klas uitvoeren ten opzichte van wanneer zij slechts één beweegactiviteit doen of