Vroeger was het heel normaal dat kinderen lekker gingen boompje klimmen, of met de step over de stoep scheurden uit het zicht van vader en moeder. Tegenwoordig gebeurt dit veel minder, niet in de laatste plaats omdat we kinderen willen beschermen tegen elke vorm van risico. Maar juist het te veel beschermen van kinderen kan ertoe leiden dat kinderen niet meer leren omgaan met risico's, waardoor hun motorische vaardigheden verslechteren.

Tijdens de interactieve Workshop Risicovol Spelen van VeiligheidNL krijgt u  (nieuwe) inzichten en praktische tips over risicovol spelen waarmee u direct aan de slag kunt.  De workshop is bedoeld voor iedereen die werkt met kinderen in de leeftijd van 4 t/m 10 jaar.  Benieuwd naar deze workshops op donderdag 12 september en donderdag 21 november? Kijk voor meer informatie op  Veiligheid.nl.