Speelt sport een belangrijke rol op uw school? Dan kan je meedoen met de verkiezing van de ‘Sportiefste VO-school van Nederland.’ De prijs wordt iedere twee jaar uitgereikt aan de VO-school met de beste aanpak voor bewegen en sport. Het doel is het bevorderen van een actieve leefstijl, scholen met een innovatief aanbod in het zonnetje zetten en nieuwe, inspirerende ideeën in het voetlicht brengen. De prijs is een initiatief van de KLVO in samenwerking met de NOC*NSF Nederlands Olympisch Comité * Nederlandse Sport Federatie (Nederlands Olympisch Comité * Nederlandse Sport Federatie).

Je kunt je aanmelden tot 1 februari 2020. Uiterlijk 14 februari zullen vier genomineerden bekend worden gemaakt. In april vindt de finale plaats op het Sportcampus Zuiderpark in Den Haag, waar een vakkundige jury de winnaar zal uitkiezen. Naast de titel ontvangt de winnaar ook mooie prijzen. Ook de andere genomineerden gaan niet met lege handen naar huis.

Om in aanmerking te komen moet uw school een structureel buitenschools sport- en beweegaanbod hebben, in samenwerking met sportverenigingen en/of andere sportaanbieders. Ook moet de school in het bezit zijn van het themacertificaat Bewegen en sport van Gezonde School. Het themacertificaat is aan te vragen via Mijngezondeschool.nl.

Meer informatie over de verkiezing  van de sportiefste VO-school van Nederland?