Logo verkiezing Sportiefste School van Nederland

CBS Centraal Bureau voor de Statistiek (Centraal Bureau voor de Statistiek) Het Lichtpunt in Rhoon en SO de Hertog in Tiel zijn verkozen tot de sportiefste basisschool en so-school van Nederland. De jury sprak lovend over deze voorbeeldscholen: 'CBS Het Lichtpunt blinkt uit in de manier waarop de dynamische schooldag in een sterke visie is uitgewerkt en gedragen wordt door een stevige groep vakleerkrachten en buitenspeelondersteuners' en 'SO de Hertog ademt echt bewegen. Dit is te zien in de gymzaal, in de klaslokalen, maar ook na schooltijd'. We feliciteren de winnaars van harte en moedigen alle genomineerden aan om het mooie werk voort te zetten!

'Supertrots'

Vakleerkracht Tim Calmthout van CBS Het Lichtpunt vertelt 'supertrots' te zijn: 'we hebben ontzettend lang en hard gewerkt aan een dynamische schooldag voor onze kinderen, want daar doen we het voor. En dan is het supergaaf dat al dat werk wordt beloond met een eerste prijs.' Ook SO de Hertog is blij met de erkenning: 'dit voelt echt als een beloning, want voor onze doelgroep valt het echt niet altijd mee om een sport te vinden. We doen heel veel met bewegen in de school. We hebben een geweldige dag gehad', aldus vakleerkrachten Mieke Akkermans en Dennis Bargeman. Lees meer in de nieuwsberichten van Kvlo.nl over CBS Het Lichtpunt en SO de Hertog

Over de verkiezing

Het is de negende keer dat het KVLO (Koninklijke Vereniging van Leraren Lichamelijke Opvoeding), Kenniscentrum Sport & Bewegen, NOC*NSF Nederlands Olympisch Comité * Nederlandse Sport Federatie (Nederlands Olympisch Comité * Nederlandse Sport Federatie) en Stichting Special Heroes Nederland de verkiezing Sportiefste School van Nederland organiseren. Hiermee hopen ze zoveel mogelijk scholen te inspireren en leerlingen zo veel en zo veelzijdig mogelijk te laten bewegen. Alle genomineerde scholen en winnaars zijn een Gezonde School.