Wanneer kies jij om aan of uit te staan? Deze vraag staat dit jaar centraal bij de Week van de Mediawijsheid, die plaatsvindt van 8 tot en met 15 november 2019.

De smartphone kan je wereld vergroten maar ook je leven gaan beheersen. Daarom is het steeds belangrijker dat we nadenken over hoe we media inzetten. Door het hele land worden activiteiten georganiseerd waar ouders, kinderen, maatschappelijke organisaties enzovoort met elkaar het gesprek kunnen aangaan over dit onderwerp. Lees meer.

Ook scholen (po primair onderwijs (primair onderwijs) en vo voortgezet onderwijs (voortgezet onderwijs)) kunnen op verschillende manieren meedoen met de Week van de Mediawijsheid en met mediawijsheid aan de slag gaan in de klas.

Mediawijsheid is één van de thema’s die binnen Gezonde School centraal staat. Zowel binnen op het op povo als mbo. Werkt uw school al aan dit thema?