Online media bieden veel leuks, maar kunnen ook veel van iemand vragen. Zo kan de druk om altijd bereikbaar te zijn leiden tot stress en te veel smartphonegebruik kan zorgen voor weinig lichaamsbeweging of lichamelijke klachten. Daarom staat de Week van de Mediawijsheid dit jaar in het teken van media en gezondheid, met de campagne 'Wat is jouw digitale balans? Je hebt het #zelfindehand'. De Week van de Mediawijsheid vindt plaats van 6 tot en met 13 november.

Benieuwd hoe u deze week met leerlingen of studenten aan een goede balans tussen online en offline kunt werken? Of welke interessante webinars u kunt volgen? Neem een kijkje op Weekvandemediawijsheid.nl. Daar vindt u ook de zelftest Ben jij digitaal in balans?

Mediawijsheid is één van de thema’s die binnen Gezonde School centraal staat. Wilt u het hele schooljaar door meer aandacht geven aan mediawijsheid en gezondheid? Bekijk dan de informatie en tips voor het povo of mbo.