De Week van de Mediawijsheid (5 t/m 12 november) staat dit jaar in het teken van: Samen Sociaal Online. Wat vinden we écht belangrijk in de online wereld? Een uitgelezen moment om extra aandacht te besteden aan het online gedrag en mediagebruik van leerlingen.

Laat u inspireren, bekijk wat er wordt georganiseerd of bedenk zelf een mediawijze activiteit via Weekvandemediawijsheid.nl. Of lees de praktijkvoorbeelden van basisschool Rehoboth, waar leerlingen onder andere leren hoe ze omgaan met sociale media:

Mediawijsheid is één van de thema’s die binnen Gezonde School centraal staan. Zowel binnen het primair onderwijs en het speciaal onderwijs als het voortgezet onderwijs en mbo. Werkt uw school al aan dit thema?