12 basisscholen in de regio Limburg-Noord gaan maart 2018 in met een volledig rookvrij schoolplein. Zij laten dit zien met een bord van de Rookvrije Generatie. Op maandag 5 maart 2018 werden de borden feestelijk uitgereikt bij Basisschool Passe Partout in Tegelen. Ambassadeur van de Rookvrije Generatie en Longarts (VieCuri) Harry Pouwels overhandigde de borden aan de vertegenwoordigers van de scholen.

Met de campagne 'Op weg naar een Rookvrije Generatie' wordt volop ingezet op bescherming van kinderen tegen tabaksrook en tegen de verleiding om te beginnen met roken. Ook in Limburg zijn verschillende organisaties actief aan de slag voor een Rookvrije Generatie. In het gezamenlijk streven naar een gezonde en rookvrije toekomst heeft GGD Gemeentelijke gezondheidsdienst (Gemeentelijke gezondheidsdienst) Limburg-Noord alle Venlose basisscholen benaderd met de vraag of ze graag een rookvrij schoolterrein willen. En of, als ze al een rookvrij schoolterrein hebben, dit ook zichtbaar willen maken. 12 scholen reageerden hier positief op. Een mooi resultaat dat bijdraagt aan een Rookvrije Generatie!

Over de Rookvrije organisatie
De Rookvrije Generatie is een initiatief van de Hartstichting, KWF Kankerbestrijding en het Longfonds. De borden voor op het schoolplein worden aangeboden door het de Venlose werkgroep Rookvrije Generatie.

Bron: GGD Limburg-Noord