Gezond eten en drinken op school draagt bij aan een goede ontwikkeling van leerlingen. Daarom lanceert het Voedingscentrum, kennispartner van Gezonde School, een vernieuwd en helder voedingsbeleid voor structurele aandacht voor gezonde voeding in het primair onderwijs.

Het Voedingscentrum maakt het graag makkelijk voor scholen. En ze bieden graag duidelijkheid voor leerlingen, ouders, verzorgers én medewerkers. Daarom heeft het Voedingscentrum onlangs het voorbeeld van een voedingsbeleid voor basisscholen vernieuwd. Dit document dient als blauwdruk voor scholen en bij het werken aan het vignet Voeding van Gezonde School. Op de website van het Voedingscentrum worden in vijf stappen handige handvatten gegeven om een eigen voedingsbeleid te maken.

Bekijk het voorbeeld voedingsbeleid

Stap voor stap werken aan een gezonder voedingsbeleid

Misschien lukt het niet om in één keer een volledig beleid te kunnen doorvoeren. Maar elk stapje is een stapje in de goede richting. Daarom adviseert het Voedingscentrum om een voedingsbeleid te maken dat past bij jouw school. Voor meer tips en handige ideeën om je school stapsgewijs gezonder te maken kun je ook gebruik maken van de Gezonde school inspiratielijst van het Voedingscentrum.

Over het Voedingscentrum

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met het Voedingscentrum. Het Voedingscentrum biedt wetenschappelijke en onafhankelijke informatie over gezond eten en drinken. Het centrum wil mensen helpen bij het maken van een gezonde, veilige en meer duurzame voedselkeuze. Het Voedingscentrum is kennispartner van Gezonde School en levert expertise voor het werken aan gezonde voeding op school. Het Voedingscentrum beoordeelt ook de aanvragen van scholen die het themacertificaat Voeding van Gezonde School willen behalen.