Maar liefst 471 basisscholen hebben belangstelling getoond voor de Subsidieregeling Watertappunten. Al deze scholen kunnen via de regeling een watertappunt aanschaffen voor op het schoolplein. Zij declareren de kosten en ontvangen vervolgens 75% van de gemaakte kosten met een maximum van €2.000 per schoollocatie. Scholen hebben tot 1 april 2020 de tijd om het watertappunt uit te kiezen en in gebruik te nemen.

De regeling is een initiatief van het ministerie van VWS Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport) en komt voort uit het Nationaal Preventieakkoord. JOGG en Gezonde School voeren de regeling uit. Zie voor meer informatie de website.