Veel basisscholen hebben regels over snoep op school. Maar wat voor keuzes zijn gezonde keuzes voor leerlingen? Dat staat in het boekje Trommel zonder Rommel.

Informatie en tips ouders en verzorgers

Trommel zonder Rommel is bedoeld voor ouders en verzorgers. In het boekje lezen ze allerlei handige weetjes over gezonde voeding en de voordelen ervan. Ook krijgen ze tips om in alle drukte of met een klein budget hun kind een goed gevulde en gezonde lunchtrommel mee te geven. Daarnaast staan er tips in voor gezonde traktaties en tussendoortjes, recepten en meer.

Bekijk de brochure

Voeding en gezonde leefstijl

Een gezond eetpatroon is belangrijk voor leerlingen. Ze voelen zich hierdoor fitter en kunnen zich door gezond eten en drinken ook beter concentreren op school.

Vind jouw school gezonde voeding belangrijk, dan kan Trommel zonder Rommel een hulpmiddel zijn om ouders en verzorgers te informeren over gezonde voeding. Informeren is namelijk één van de manieren om ouders en verzorgers te betrekken bij wat de school doet aan voeding.

Trommel zonder Rommel is een initiatief van het Voedingscentrum, GGD Gemeentelijke gezondheidsdienst (Gemeentelijke gezondheidsdienst) ZHZ, GGD West-Brabant, JOGG Breda, JOGG Zuid-Holland Zuid en Jong JGZ Jeugdgezondheidszorg (Jeugdgezondheidszorg).