Vanaf 15 april is het tv-programma Totally Fit Kidz weer op televisie. In deze nieuwe serie van Totally Fit Kidz strijden basisscholen om de titel van “Totally Fit School” van Nederland: wie weet het meest over gezond eten en bewegen en wie is er het behendigst met de “Speel Je Fit” – bal? Presentator Elindo Avastia en danscoach Ingrid Jansen maken samen met kinderen gezonde traktaties of snacks voor in de sporttas. En kinderen leren van bekende topsporters hoe ze thuis veel zelf kunnen bewegen.

Kijk ook, samen met je leerlingen of (klein)kind! De gezonde tips en sportieve inspiratie van Ingrid en Elindo zijn vanaf 15 april iedere zaterdag en zondag te zien om 16.25 uur op RTL8-Telekids. Totally Fit Kidz is een programma van RTL Telekids in samenwerking met de Hartstichting en de KNVB. Het is een gedeelde ambitie van de Hartstichting en KNVB om een gezonde en actieve leefstijl bij kinderen te bevorderen. Kinderen die op jonge leeftijd een gezonde leefstijl aanleren, lopen later minder risico op het krijgen van hart- en vaatziekten.