Het Ubbo Emmius in Winschoten is erin geslaagd om als eerste en enige VO-school voor de tweede keer alle themacertificaten van het vignet Gezonde School te behalen. De school onderneemt al jaren allerlei activiteiten om leerlingen bewust te maken van een gezonde leefstijl. Op vrijdag 14 juni werd hier op vrolijke en sportieve wijze bij stil gestaan.

Directrice Landa Buiter had mooie woorden voor de school en zei trots te zijn op de behaalde resultaten van het betrokken team. Bard Boon (wethouder gemeente Oldambt) was aanwezig om de school in het zonnetje te zetten. Boukje van Vlokhoven van de VO-raad en het programma Gezonde School feliciteerde Gezonde School-coördinator Corrie Akkerman. Corrie is al jarenlang kartrekker van Gezonde School en houdt met veel enthousiasme, doorzettingsvermogen en succes de gezonde leefstijl op de agenda van de school.

Voor de leerlingen werd tenslotte een Trail Run georganiseerd met als doel de snelste tijd neer te zetten. Bard Boon, wethouder van de gemeente Oldambt, gaf het startschot voor de race over een parcours dat dwars door de verschillende schoolgebouwen liep.

Hannie Poletiek, Gezonde School-adviseur van de GGD Gemeentelijke gezondheidsdienst (Gemeentelijke gezondheidsdienst) Groningen: "De school kan trots zijn op dit mooie resultaat en is echt een voorbeeldschool voor andere scholen in de regio. Het zou mooi zijn als ze het enthousiasme voor het werken aan een gezonde leefstijl in de toekomst weten vast te houden en over te dragen naar andere scholen. Ze werken hier hard aan."

* Per 1 augustus 2022 valt Ubbo Emmius Winschoten onder de naam Dollard College Bovenburen.