Werken aan een gezonde leefstijl op school: hoe doe je dat, juist in tijden van corona, waarin een gezonde leefstijl van leerlingen, studenten en medewerkers extra aandacht vraagt? Hierover gingen we in gesprek tijdens het online congres Gezonde School NEXT! op 31 maart 2021.

Na een gezamenlijke plenaire sessie, gingen de bijna 1000 deelnemers in drie workshoprondes uiteen met de keuze uit 50 verschillende workshops. Beweegmomenten en een online bingo zorgden voor de nodige afwisseling. “Interessant en erg goed georganiseerd in een prachtige online omgeving. Ik ben geïnspireerd om aan de slag te gaan!”, aldus een van de deelnemers.

Online congres terugkijken

Het online congres Gezonde School NEXT! gemist? Het congres is interessant voor iedereen die in, op of rond de school werkt aan een gezonde leefstijl voor leerlingen en studenten (po primair onderwijs (primair onderwijs), so, vo voortgezet onderwijs (voortgezet onderwijs) en mbo middelbaar beroepsonderwijs (middelbaar beroepsonderwijs)). Bekijk het plenaire programma terug via de onderstaande links:

• Voorprogramma
  • Plenaire programma sessie 1 - Gezonde School en CoronaHier gaan we in op de impact van de coronapandemie voor het onderwijs. De aandacht voor een gezonde leefstijl is groter dan ooit. Maar lukt het scholen in deze tijd nog wel om te werken aan een gezonde leefstijl?
  • Plenaire programma sessie 2‘Gezonde School NEXT’ - We  blikken vooruit op de toekomst. Welke trends en ontwikkelingen zijn er als het gaat om een gezonde leefstijl op school? En hoe speelt Gezonde School hierop in?
  • Plenaire programma sessie 3 - ‘Gezonde School: samen aan zet’  - We bespreken hoe samenwerking tot de beste resultaten leidt.
  • Afsluiting

Alle congresdeelnemers met een inlog kunnen tot en met 17 april 2021 met de eerder verstuurde link via het congresplatform de workshops terugkijken ( via ‘menu’ en ‘opnamen 31 maart').