Logo Gezonde School, de podcast

Van schermgebruik tot seksualiteit en van middelengebruik tot voeding: scholen spelen een sleutelrol in hoe leerlingen en studenten hiermee omgaan. Hoe kun je leerlingen en studenten helpen bij het ontwikkelen van een gezonde leefstijl? Wat werkt en waarom? Daarover gaan de tien afleveringen van Gezonde School, de podcast.

Elke week: gezonde leefstijl op school

Tien weken lang verschijnt er elke dinsdag vanaf 11 januari  een nieuwe aflevering van de podcastserie. In iedere aflevering komt een ander aspect van een gezonde leefstijl aan bod:

11 januari: #1 - mentale gezondheid

18 januari: #2 - gezonde voeding

25 januari: #3 - schermgebruik

1 februari: #4 - inclusiviteit

8 februari: #5 - ingrijpende gebeurtenissen

15 februari: #6  - relaties en seksualiteit

22 februari: #7 - relaties en seksualiteit

1 maart: #8 - middelengebruik

8 maart: #9 - kunst & cultuur en gezondheid

15 maart #10 - natuur

Beluister alle afleveringen via Gezondeschool.nl/podcast.

Iedere aflevering verdiept presentator Maarten Dallinga zich in bijzondere initiatieven op scholen. Zo bezoekt hij in Vaassen een training waar leerlingen uit groep 7 en 8 leren hun grenzen aan te geven. Ook is hij bij de aftrap van de Smoke Free Challenge op een vmbo Voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs (vmbo) (Voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs (vmbo)) in Zaandam. Deskundigen van onder meer Stichting School & Veiligheid, Trimbos-instituut, Bureau Jeugd & Media en Universiteit Utrecht geven achtergrondinformatie en concrete tips voor onderwijsprofessionals.

Geen enkele aflevering missen? Abonneren kan gratis via bijvoorbeeld Spotify, Apple Podcasts of Google Podcasts.

Bijgewerkt op: 15 maart 2022