Lespakket Weet wat je eet in de klas

Wat is gezond eten? Hoe ga je om met verleidingen? En welke voedingsmiddelen zijn ook goed voor het milieu? School is dé plek om leerlingen dat mee te geven. Met het lespakket Weet wat je eet van het Voedingscentrum leren jongeren alles over gezond, duurzaam en veilig eten. Neem snel een kijkje bij deze vernieuwde, gratis Gezonde School-activiteit voor het voortgezet onderwijs en middelbaar beroepsonderwijs.

Over Weet wat je eet

Leerlingen gaan zelfstandig aan de slag met de online lessen en doen zo kennis en vaardigheden op over voeding, aan de hand van uitdagende vragen en praktische opdrachten. Het lespakket, dat speciaal is ontwikkeld voor het voortgezet en middelbaar beroepsonderwijs, is flexibel in te zetten. Weten wat goed eten is – daar hebben jongeren hun hele leven profijt van. Wil je meer weten? Ga naar de website van Weet wat je eet.