Begin 2018 is in Hoogeveen op drie basisscholen het FitGaaf!-project 'Kids & Ouders' georganiseerd. Bij deze Gezonde School-activiteit voor primair onderwijs, plakken kind én ouder 4 weken lang stickers voor elke dagelijkse gezonde actie. De gezonde acties staan in het teken van de Gezonde School-thema's Voeding en Bewegen en sport.

Ruim 400 leerlingen van de Juliana van Stolbergschool, de Sprong en het Palet plakten bij iedere gezonde actie een sticker. Na afloop van het FitGaaf!-project blijkt dat het meerendeel van de leerlingen en ouders actief heeft deelgenomen en dat het meerendeel van de leerlingen zich fitter voelt. Bekijk de overige resultaten van het project of lees meer over de Gezonde School-activiteit FitGaaf!.