Koning Willem-Alexander geeft dit jaar het startsein voor de Koningsspelen op Christelijke Basisschool De Arke in Lemmer. Op deze Gezonde School begint vrijdagochtend 12 april de zevende editie van het evenement. Dit jaar is het thema ‘water drinken’.

De dag wordt gestart met een gevarieerd en gezond Koningsontbijt, waarna ongeveer 1,2 miljoen kinderen op ruim 6.000 basisscholen met elkaar een sportieve dag beleven. De boodschap voor alle kinderen én hun ouders is dat samen goed ontbijten en actief bewegen heel belangrijk zijn voor de gezondheid.

Doet uw school mee met de Koningsspelen? Kijk voor meer informatie of inschrijving op Koningsspelen.nl. Net als CBS Centraal Bureau voor de Statistiek (Centraal Bureau voor de Statistiek) De Arke werken aan een het thema Bewegen en sport? Lees meer.