Aanstaande maandag is het zover: 15 tot en met 29 september staat in het teken van de Nationale Sportweek. Dit initiatief van NOC*NSF Nederlands Olympisch Comité * Nederlandse Sport Federatie (Nederlands Olympisch Comité * Nederlandse Sport Federatie) heeft als doel heel Nederland te laten genieten van sport en bewegen. Ook in de klas. Scholen kunnen namelijk meedoen door zich op te geven voor de Sportieve Opening van het Schooljaar.

Waarom een ‘Sportieve Opening van het Schooljaar’? Nederlandse kinderen zijn wereldkampioen stilzitten. Bovendien slagen de meeste scholen er niet in de norm van twee keer gymles per week te halen. Wil jouw school daar verandering in brengen? Doe dan mee met de Sportieve Opening van het Schooljaar op 28 september. Deze dag staat in de Nationale Sportweek namelijk in het teken van sporten en bewegen op school.