Het Institute for Positive Health, het Wilhelmina Kinderziekenhuis, de Stichting Kind en Ziekenhuis en de gemeente Utrecht lanceerden onlangs de eerste versie van de Kindtool Positieve gezondheid. Deze tool laat zien wat kinderen en jongeren zelf belangrijk vinden als het gaat om hun gezondheid.

Voor scholen kan de Kindtool interessant zijn om in kaart te brengen hoe het met de gezondheid van kinderen in brede zin gaat vanuit hun eigen perspectief. Naast onderwerpen als eten, slapen en sporten is in de Kindtool ook aandacht voor een fijne leefomgeving, steun van anderen en toekomstperspectief.

De Kindtool is via het Institute for Positive Health te bestellen als papieren of digitale versie op kind.mijnpositievegezondheid.nl. Aankomend jaar wordt de tool verder ontwikkeld. Media 2018 worden daarvan de eerste resultaten verwacht.