In 2013 werd It’s up to you gelanceerd, een interactieve film als lespakket waarmee vo voortgezet onderwijs (voortgezet onderwijs)-scholen cyberpesten kunnen aanpakken. Deze Gezonde School-activiteit voor het thema Welbevinden was altijd kosteloos beschikbaar voor docenten, maar dat verandert. Vanaf februari 2021 is It’s up to you alleen tegen betaling beschikbaar. Dit komt omdat de subsidie voor de activiteit op is.

Hoe werkt het vanaf februari?

Iedere docent die vanaf februari toegang wil tot het online platform zal na het inloggen gevraagd worden om eenmalig een betaling te doen van 75 euro. Deze betaling kan worden voldaan via iDeal, Bancontact of creditcard. Na de betaling heeft de docent de rest van het schooljaar (tot augustus 2021) toegang om de methode voor zijn of haar klas in te zetten.

Bent u geen docent, maar mediacoach, bibliothecaris of een andere professional en wilt u It’s up to you (blijven) inzetten? Neem dan contact op via info@itsuptoyou.nu.

It’s up you in coronatijd

Jaarlijks maken meer dan 50.000 leerlingen gebruik van It’s up to you. Daarom wil de eigenaar van de activiteit It’s up to you blijven aanbieden. “Zeker in een tijd waarin digitalisering een nog grotere rol inneemt in het leven van onze leerlingen, is het van belang om er alles aan te doen om een veiliger (online) leer- en leefklimaat te creëren,” aldus Joerie Nijhuis van It's up to you. Bovendien kan It's up to you volledig online kan worden ingezet, bijvoorbeeld in combinatie met MS Teams.

Meer weten over It’s up to you? Kijk op Itsuptoyou.nu.

Decoratieve foto van leerlingen achter de computer