Dit schooljaar gaat de Smokefree challenge weer van start. Bij deze klassikale wedstrijd worden leerlingen uit klas 1 en 2 van het voortgezet onderwijs uitgedaagd om een half jaar niet te (beginnen met) roken.

De Smokefree Challenge duurt van 1 november tot 1 mei.  In dit halve jaar telt de docent drie keer hoeveel leerlingen er wel of niet roken. Tijdens deze zogenaamde 'Smokefree-checks' kan de docent ervoor kiezen om gebruik te maken van de bijbehorende lessuggesties. De klas maakt kans op een aantal leuke prijzen als de Smokefree-checks zijn ingevuld en de creatieve opdracht is ingeleverd. Dit jaar wordt er een dagje uit met de hele klas weggegeven en worden twee klassen beloond met een gezonde activiteit zoals klimmen of midgetgolfen.

Meer informatie over de Smokefree Challenge? Bekijk het filmpje. Bent u geïnteresseerd in de Challenge of wilt u zich aanmelden? Stuur dan een e-mail naar helderopschool@trimbos.nl.

Roken, alcohol- en drugspreventie is een van de thema’s van Gezonde School. Lees meer over dit thema voor vo, en mbo.