Decoratieve foto van een groepje meiden die aan het praten zijn

Heb jij oog voor duurzame inzetbaarheid en vitaal werknemerschap van mbo middelbaar beroepsonderwijs (middelbaar beroepsonderwijs)-studenten? En zoek je naar mogelijkheden om dit in je opleiding te verwerken? Gezonde School biedt daar in het schooljaar 2023-2024 kansen voor, met de stimuleringsregeling Fit, Veilig en Gezond Werken.

Duurzame inzetbaarheid

Duurzame inzetbaarheid staat centraal voor de werknemer van de toekomst. Het mbo heeft daar een belangrijke rol in. In het mbo kunnen studenten optimaal voorbereid worden op de toekomstige arbeidsmarkt door ze bewust te maken van het belang van vitaal werknemerschap en hun eigen duurzame inzetbaarheid. Met als ultiem doel: een leven lang gezonde en veilige arbeidsparticipatie van onze toekomstige beroepsbeoefenaars.

Wat de stimuleringsregeling biedt

Gezonde School biedt een interessant pakket aan met de stimuleringsregeling Fit, Veilig en Gezond Werken, zodat je goed kunt uitpakken binnen je school of opleiding. Zo kun je Gezonde school-activiteiten aanschaffen en taakuren van de Gezonde School-coördinator vergoeden. Je krijgt ook begeleiding en advies op gebied van Fit, Veilig en Gezond Werken van een arbodeskundige én een Gezonde School-adviseur. Kijk voor meer informatie op Gezondeschool.nl/fvgw.

Meer informatie

Op 25 januari vindt er een online inspiratiebijeenkomst plaats. Wie zich daarvoor heeft aangemeld, heeft er bericht over ontvangen. Heb je vragen over de stimuleringsregeling Fit, Veilig en Gezonde Werken? Neem dan contact op met Emma Kuijer via e.kuijer@mboraad.nl of 06 - 59 83 77 46.