In het najaar van 2020 hebben honderden schoollocaties in het po primair onderwijs (primair onderwijs), sospeciaal onderwijs, vo voortgezet onderwijs (voortgezet onderwijs) en mbo middelbaar beroepsonderwijs (middelbaar beroepsonderwijs) de subsidie Watertappunten toegekend gekregen. Is uw school daar een van? En heeft uw school nog geen watertappunt geplaatst? De Gezonde School-adviseur helpt u graag verder. Staat uw schoollocatie zich in een JOGG-gemeente of heeft u al contact met de Schoolkantine Brigade, dan kunt u ook bij hen adviezen inwinnen.

Om bij te dragen aan een gezonde leefstijl is het wenselijk dat leerlingen en studenten op school de keuze hebben voor kraanwater als gezonde dorstlesser. Verschillende schoollocaties hebben al actie ondernomen om het drinken van kraanwater te stimuleren. Zo heeft het Uilenhof in Gorinchem een watertappunt in de overblijfruimten geplaatst om leerlingen aan te moedigen meer water te drinken. En het Zone.college in Almelo maakt water de makkelijke keuze door het altijd beschikbaar te stellen in de Gezonde Schoolkantine. Zo heeft de school een watertappunt, watercooler en flesjes water.

Wilt u ook leerlingen of studenten en medewerkers stimuleren om kraanwater te drinken? Maak dan gebruik van ronde 3 van de subsidie Watertappunten. Op 8 maart opent de belangstellingsregistratie. Lees meer over de subsidie Watertappunten