Foto Stichting Samen tegen Voedselverspilling

Van 12 tot en met 18 september organiseert Stichting Samen Tegen Voedselverspilling de Verspillingsvrije Week. In deze week worden in heel Nederland acties opgezet om minder voedsel te verspillen. Voor het primair onderwijs (groep 7-8) is een gratis startpakket ontwikkeld door Smaaklessen, het Voedingscentrum en Stichting Samen Tegen Voedselverspilling om in de klas met het thema aan de slag te gaan.

Samen in actie tegen voedselverpilling

Kinderen snappen vaak heel goed dat voedsel verspillen zonde is. Met het gratis startpakket over voedselverspilling maken leerlingen tijdens de themaweek in september spelenderwijs kennis met het thema. Onderdeel van het pakket is bijvoorbeeld een posterwedstrijd, waarmee mooie prijzen te winnen zijn. Het startpakket is een aanvulling op de Gezonde School-activiteit Smaaklessen en sluit aan bij de Smaakmissie Voedselverspilling.

Vraag het gratis startpakket aan

Over de Verspillingsvrije Week

We zijn allemaal steeds meer bezig met het thema voedselverspilling. Dat is belangrijk, want nog steeds gaat een kwart van al het geproduceerde voedsel verloren in ons land. De Verspillingsvrije Week is een initiatief van verschillende overheden en organisaties, zoals het Ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit, Voedingscentrum, Provincie Noord-Brabant, Universiteit Wageningen en Rabobank. Samen staan zij voor het creëren van resultaat en impact in het voorkomen en verminderen van voedselverspilling. Lees verder op Samentegenvoedselverspilling.nl over de week. Op de pagina voor scholen staan ook andere lesmaterialen en extra's, geschikt voor het primair, voortgezet en middelbaar beroepsonderwijs.