Ouderbetrokkenheid is een actueel onderwerp op school. Gezonde School-adviseurs, die scholen begeleiden, zijn hierover bijgepraat tijdens de themabijeenkomst 'Ouderbetrokkenheid binnen Gezonde School' op 14 november in Utrecht. Centraal stond de vraag: Wat is nodig om de betrokkenheid van ouders/verzorgers binnen Gezonde School te versterken?

Verschillende sprekers kwamen aan bod. Zo nam Peter Hulsen van Ouders & Onderwijs de deelnemers mee aan de hand van de recente 'De Staat van de Ouder' in de leefwereld van ouders. Annelies Kassenberg van de Hanzehogeschool Groningen ging dieper in op de samenwerking met álle ouders. Vervolgens was er in twee interactieve sessies de ruimte om ervaringen en tips te delen. Gezonde School-adviseur Anne van Deuren: "Ik vond het erg interessant om met collega's uit het hele land te praten over ouderbetrokkenheid. Voor iedere school is dit namelijk anders. Het is belangrijk om een passende methode te vinden en hier creatief in te zijn."  De inspiratievolle dag werd geleid en afgesloten door dagvoorzitter Hans Christiaanse van Alles is Gezondheid.

Benieuwd naar jouw de Gezonde School-adviseur in jouw regio? Lees meer.