Decoratieve foto van leerlingen die met elkaar in gesprek zijn

Wil je een gezonde leefstijl op school vanzelfsprekend maken en leerlingen of studenten erbij betrekken? Met de nieuwe discussiekaarten van Gezonde School kan dat door het gesprek of debat met ze aan te gaan. Zo ontdek je wat hun wensen zijn en waarom zij bepaalde zaken belangrijk vinden. Er zijn discussiekaarten voor het primair onderwijs, speciaal onderwijs, voortgezet onderwijs en mbo middelbaar beroepsonderwijs (middelbaar beroepsonderwijs).

Discussiekaarten downloaden

De discussiekaarten gebruiken? Ga direct naar:

Discussiekaarten basisonderwijs

Discussiekaarten speciaal basisonderwijs (bovenbouw)

Discussiekaarten voortgezet speciaal onderwijs

Discussiekaarten voortgezet onderwijs

Discussiekaarten mbo

Discussiekaarten per thema

De discussiekaarten zijn een handig hulpmiddel om leerlingen en studenten mee te laten denken over het aanpakken van gezondheidsthema's zoals Voeding, Welbevinden en Mediawijsheid. Voor elk gezondheidsthema van Gezonde School is er een discussiekaart met stellingen. Ook is er per thema een kaart met handige tips voor de Gezonde School-coördinator. Leraren die gebruikmaken van de discussiekaarten kunnen de handleiding raadplegen.

Eerder waren er al discussiekaarten voor het voortgezet onderwijs. Deze zijn nu vernieuwd.

Discussiekaarten en Gezonde School-aanpak

Werkt jouw school met de Gezonde School-aanpak, dan komen de discussiekaarten goed van pas bij stap 1 van het stappenplan. Tijdens de behoeftepeiling kun je een snelle indruk krijgen van de wensen en behoeften op school. De discussiekaarten bieden een verdere verdieping.

De discussiekaarten vind je terug in de toolkits van Gezonde School: