Op 21 maart staan alle schoolkantines van Nederland in the spotlight! Het is dan de Dag van de Gezonde Schoolkantine. Het Voedingscentrum heeft een online en interactief programma voor schoolmedewerkers klaarstaan vol inspirerende webinars en leuke, leerzame activiteiten.

Even proeven

Wat kun je doen op de Dag van Gezonde Schoolkantine? Ontdek bijvoorbeeld hoe een kantine eruitziet volgens de Richtlijn Eetomgevingen voor scholen. Ervaar hoe kleine aanpassingen in aanbod en uitstraling de keuzes van leerlingen en studenten in de schoolkantine beïnvloeden. Of ga op speeddate met één van de adviseurs en krijg antwoord op jouw vragen.

Cateraars, leerkrachten en docenten, directie  –  iedereen is welkom op 21 maart. De Dag van de Gezonde Schoolkantine start om 9:30 uur en eindigt om 16:30. Meld je je aan, dan kun je kiezen welke sessie(s) je bijwoont. Bekijk het volledige programma en meld je gratis aan via Gezondeschoolkantine.voedingscentrum.nl.

Gezonde Schoolkantine en Gezonde School

De Gezonde Schoolkantine is een Gezonde School-activiteit voor het speciaal onderwijs, voortgezet onderwijs en mbo middelbaar beroepsonderwijs (middelbaar beroepsonderwijs). Scholen kunnen ermee werken aan Voeding, één van de gezondheidsthema's bij Gezonde School. Door met de Gezonde School-aanpak aan gezondheidsthema's te werken, kunnen scholen een gezonde leefstijl vanzelfsprekend maken voor hun leerlingen of studenten. Meer weten? Ga dan naar Gezondeschool.nl.

Over het Voedingscentrum

Het Voedingscentrum biedt wetenschappelijke en onafhankelijke informatie over gezond eten en drinken. Het centrum wil mensen helpen bij het maken van een gezonde, veilige en meer duurzame voedselkeuze. Het Voedingscentrum is kennispartner van Gezonde School en levert expertise voor het werken aan gezonde voeding op school. Het Voedingscentrum beoordeelt ook de aanvragen van scholen die het themacertificaat Voeding van Gezonde School willen behalen.